Share on Facebook

BossFolk

Vlašimská folková kapela, která se baví neohraným folkem. Hraje převzaté písně především současných (široké veřejnosti neznámých) interpretů. Složením dvou zkušených muzikantů a jednoho amatéra dává posluchačům předpoklad silně nepředvídatelného zážitku, jehož hudební základ tvoří kontrabas, kytara, mandolína a cajon (občas přiletí i komár). Dle jejich slov: „Nejlépe se cítíme v malých kavárnách, hospůdkách či jiných občerstvovnách neb pozornost posluchačů se dělí mezi nás a nápoje v individuálně nastavitelném poměru.“

Ochutnávka:

Markéta a Lazarové

Po téměř tříleté pauze se v roce 2015 kapela Markéta a Lazarové vrací s repertoárem irských lidových písní, moravských, slovenských a rumunských písní. Zařazuje i některé písně
z vlastní tvorby.

Ochutnávka:

Nazdárci – vlašimská alternativa

Lázeňský orchestr NAZDÁRCI jsou klasická avšak plně autentická beatová kapela s originálním repertoárem, zhudebňující básnické texty z dílny především Františka Gellnera a plně se hlásící k jeho odkazu. Mezi další významné autory textů našich písní patří Bohuslav Reynek a Bulat Šavlovič Okudžava. Většina dalších textů – básnických koláží je dílem  kytaristy Libora.

Všichni NAZDÁRCI pochází z Vlašimi. Jsou partička chlapců ze sousedství, kde vyrůstali v rozptylu jedné generace..

NAZDÁRCI hrají vždy nahlas a obvykle s plným nasazením ve složení bicí, pomocná doprovodná elektrická kytara, sólová elektrická kytara a flétny všeho druhu a délky. Sound souboru je místy dochucován zvukem Thereminu nebo houslí.

Základ hudby NAZDÁRKŮ tvoří poctivý dravý a energický BIG BEAT, vhodně dochucovaný kombinací koření Alternativy, Blues a Psychedelie.

 

 

 

Mateřská.com

Mateřská.com je projektem zpěvaček Lenky Jankovské a Báry Vaculíkové. Jak již název napovídá, shrnuje jejich pocity a zkušenosti v rolích matek, které se snaží skloubit své hudební ambice s mateřskou „dovolenou“. S humorem a ironií rapují a zpívají o mateřství bez růžových brýlí. Celý projekt odstartovala před pěti lety hymna Laktační psychóza, která reagovala na jejich účast v soutěži Hlas Československa. Klip k písni se díky své syrovosti stal virálním videem a internetová komunita se na album složila veřejnou sbírkou. Tento způsob financování byl v České republice použit poprvé.

Dnes má Mateřská.com na kontě 7 videoklipů, které na youtube vidělo přes dva miliony diváků. V listopadu 2018 vydaly zpěvačky druhé album Automatka, které pokřtila herečka Simona Babčáková. Pilotní singl a videoklip Automatka, který produkoval Jiří Burian, vyšel v březnu 2018 u Warner Music.

 

Bombarďák

Koncert pro děti plný divokých písní a ztřeštěných tanečků okořeněných interaktivní komunikací s dětským divákem. Skvěle přijímaný koncert je určen dětem, ale nudit se nebude ani dospělý doprovod.

Bombarďák už hrál na festivalech Colours of Ostrava, Loutkářská Chrudim, Divadlo Plzeň, Struny dětem, Vyšehrátky, Jičín – město pohádky, Divadlo v parku, Kefír, Ladná Čeladná, Otevřeno Jimramov, Bílovická křižovatka, Obrfest, Znojemské vinobraní, Živá ulice, Cipískoviště, Pohádkový les, Colour meeting atd. a už teď se těší na Routu.

 

 

Jamchestra

Jamchestra se zrodila v roce 2009 jako spolek muzikantů s chutí experimentovat a improvizovat. Pod vlivem různých hudebních žánrů, především pak jazzu a drum’n’bass, prochází intenzivním vývojem. V roce 2016 vydává již svoje čtvrté album Contact Lands. To už má za sebou na dvě stovky koncertů, spolupráci s divadelním spolkem, taneční školou, výtvarnými umělci i spisovateli. V její tvorbě se odráží vliv např. Cinematic Orchestra, Jaga Jazzist či London Elektricity. Jamchestra dokáže roztančit i hypnotizovat. Přijedou za námi z Brandýsu nad Labem – Stará Boleslav.

 

Dech

Jak to všechno začalo…
„Z iniciativy pánů J. Müllera a M. Povolného se sešlo 3. října 1991 v SPŠ (v jazykové učebně) 15 zpěváků. Na této „první zkoušce sboru“ jsme nacvičili čtyřhlasou skladbu Cum decore. Byli jsme s výsledkem nadšeni a slíbili si, že se budeme pravidelně scházet. Od r. 1992 se členové sboru scházejí k pravidelným čtvrtečním zkouškám v budově ZUŠ.“
Během svého působení prošlo sborem přes 200 zpěváků. V současnosti čítá sbor téměř 40 aktivních členů, kteří jsou rozděleni do čtyř hlasů. Obohacením koncertů bývají skladby s instrumentálním doprovodem. Za 25 let svého působení sbor odzpíval celkem 272 koncertů a zúčastnil se několika sborových festivalů a přehlídek a také zahraničních turné (Chorvatsko, Řecko, Itálie).
Repertoár sboru je pestrý. V zimě jsou na programu duchovní skladby, spirituály, adventní a vánoční písně a koledy.Naproti tomu v letním období bývají koncerty s odlehčenějším programem. Často zaznívají vedle spirituálů a lidových písní také skladby jazzové a písně populárního charakteru.
Malá ochutnávka co nás čeká…

Náhodná setkání – neotřelá vlašimská stálice

Skupina v tomto obsazení funguje přibližně od podzimu roku 2013. Nicméně už před tím asi 2 roky sporadicky vystupovalo na veřejnosti trio ve složení Michaela Havelková, František Benák a baskytarista Petr Charvát pod tehdy pracovní názvem Náhodná Setkání. Počátky hudební spolupráce zpěvačky Míši Havelkové a kytaristy Františka Benáka sahají do roku 2002. Za zmínku možná stojí jejich veřejné hudební aktivity při cestách po Anglii a Francii v roce 2004 a 2005 a po Skandinávských a Pobaltských zemích v roce 2008, kde se prezentovali svým akustickým zvukem. Přibližně od roku 2010 si na pomoc začali přibírat techniku a dnes díky bubeníkovi Petrovi Kučerovi jsou poměrně slušně vybavenou kapelou i na vystupování ve větších prostorách.

Žánrově protínají široké spektrum, i když na počátku byla záliba zejména v historické hudbě a irském a skotském folku, ke kterému se postupem času nabalil i folk balkánský a z vlasteneckých důvodů i folk český a moravský. Dnes k multižánrovému projevu skupiny patří i folkrock, ethno, pop a zčásti i rock v podobě odpovídající instrumentálnímu vybavení, čímž i nadále zůstává elektroakustická kytara, flétny, baskytara, bicí a sporadicky klávesy.

 

Bellevue

V roce 2002 se v autorském šuplíku Jana Chaluše (dále Strom stínu, MCH band aj.) nashromáždilo několik folkových písní, které se nehodily do repertoáru žádné z kapel, v nichž působil, a tak je spolu s Milanem Jarošem a Petrou Kadrabovou nahrál na sólovém CD nazvaném Bellevue (2003).